Det är något som är jävligt fel.

Vet inte riktigt vad de är som är fel, vet bara att de är något som inte står helt rätt till. Tror nästan alla kan känna de men inte bara placera var felet ligger och hittar något att skylla på. Folk skyller på de fattiga, invandrarna, kapitalismen, mänsklig lathet eller att vi inte är gjorde för att leva i de samhälle vi har nu utan borde ha stannat kvar i träden. Finns oändligt med syndabockar att skylla på men har någon rätt eller hittar vi bara en syndabock som vanligt för att slippa inse att felet kanske ligger hos oss själva?
ska man verkligen slita hela sit liv för att bara få ihop tillräckligt med pengar för att överleva? De flesta verkar trivas på sina jobb eller åtminstonde ha accepterat att de ska vara så, man måste jobba. Jag kan inte göra det. För ger ingen mig en bättre anledning för att man måste jobba större delen av sitt liv än "de ska vara så" eller  "alla måste arbeta" kommer jag inte bara acceptera att det ska vara så.



jävla skit blogg som raderar hälften av de jag skriver. nu orkar jag inte skriva om de igen.

Kommentarer
Postat av: Tin

Att "de ska vara så" låter som en dum sak att följa bara för att. De behöver inte vara dåliga grejer att följa men de är dåligt att följa dom bara för att.

Att man måste jobba de kommer man inte undan hur man än gör. Att alla måste jobba är ngt du tyvär måste acceptera. Du kanske tänker men ngn kan jobba åt en, jaa joo men slavdrivare är ett jobb i sig. Pengar saker vänner sarre kommer inte bara av sig självt du måste sattsa för att de ska komma. Ok du kanske tänker men om jag blir ekonomiskt oberoende då kan pengar sitta i en bank och ackumuleras och jag behöver inte röra på arserlet de klickar in pengar endå. De finns psykologer som hävdar att "lycka" enbart finns där typ högst några veckor kanske en månad sen går man tillbaka till sitt medeläge dvs den man offtast är. Poängen är att pengar i sig kommer nog itne leda till ett lyckligare självt du måste vara lycklig endå som den person du är och de kanske du kan göra endå? Antar att de är sökan på lycka du i stort pratade om. Så om du vill köpa dig mer fritid då är ekonomiskt oberoende the shit men om de är lycka så får du leta djupare...Finns i sjön!

2009-08-30 @ 06:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0