Dörrvakter.

Jag har aldrig förstått grejen med dörrvakter, en nykter person som ska säga till en om man har druckit för mycket, känns inte riktigt som de kan avgöra det rättvist. Vill man ha mer öl har man uppenbarligen itne druckit för mycket eller tillräckligt.

Har du någon gång suttit med en vän som ska äta mat när du redan ätit och de bara vill att vännen ska bli klar så ni kan göra något roligt istället?

Efter bara ett par tuggor kommer du tycka att han ätit tillräkligt, när han sen fyller på sin tallrik och du vet att du måste vänta lika lång tid till då har han defentivt ätit för mycket.

Jag tror att de är så dörrvakter tänker, de vill bara hemma och sova eller spela CoD eller vad nu dörrvakter gör när de inte vaktar dörrar. Så de kan inte på ett bra sätt avgöra om du har druckit för mycket eller fått tillräkligt på ett objektivt sätt.

Tar en dörrvakt någonsin med sig arbetet hem, står utanför ytterdörren och kollar leg på familjemedlemar och frågar hur mycket de ahr druckit.

Man blir stoppad av farsan när man kommer hem från skolan

-en ut en in, så du får vänta tills någon går, de e ltie fullt just nu.

- men vafan, mamma har ju redan gått och lagt sig, ska jag stå och vänta här hela natten.

eller så blir man nekad på grund av klädderna man har på sig

-Du kommer inte in här me de där byxorna.

-vafan farsan, de e ju du som köpt mina kläder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0